Alla inlägg under september 2009

Av Sandra - 21 september 2009 09:19

Solen lyser och fåglarna kvittrar . Kan dagen börja bättre ? Nä jag tror inte det . Nu är det bara kaffet som saknas och det blir det snart . Vad ska man göra idag då ? Jag skulle ju behöva städa lite , men jag vill inte vara inne idag :) Tror jag ska ta med mig älskling och hundarna och gå på en lång promiss . Vill vara ute när det är sånt här väder . Städa kan man göra när solen försvinner haha .

Nu är mamma påväg till Umeå för att börja sina strålbehandlingar . Det känns lite i magen . Men jag tror att hon är i goda händer . Vi ska åka upp och hälsa på sista veckan hon är där . Mormor är där med henne den här veckan så hon slipper vara själv . Så gulligt av henne , hon ställer alltid upp .

Nu är det bara 7 dagar kvar tills man får en liten semester från hundar och katter :) Jag längtar verkligen . Vi ska ha så kul älskling .

 

Nu blir det kaffe och promiss

Av Sandra - 18 september 2009 22:52

hmm ja vad ska man säga ? Den var inte alls lika bra som jag trodde att den skulle vara :( Jag blev helt klart besviken . Jag hade högre förväntningar ! Men visst var den bra , men hade nog varit bättre om man inte läst boken .

 

Vad har man annars gjort i veckan då? Jag har varit och pratat med en studievägledare och kommit på att jag ska börja plugga . Jag är så less på att bara gå hemma och inte ha något att göra . Vill göra nått med mitt liv nu ! Ska börja plugga strö ämnen, så får vi se om det blir behandlingassistent nästa höst . Men jag tror det om jag kommer in .

 

Nu är det bara 10 dagar kvar tills det bär iväg på kryssning :) Jag längtar så jag blir galen haha . Ska bli skönt att få komma bort i 3 dagar och få göra nått kul . Känns som det behös det nu . Men inte långt kvar nu ! Längtar så .

 

Nä nu ska jag nog göra mig klar för sängen , trots att det är fredag . Men jag är trött och har fortfarande huvudvärk :( Den verkar inte vilja ge med sig

Av Sandra - 12 september 2009 17:35

Ja då var det lördag igen och jag känner inte att det här är någon bra dag . Har ångest ,är fortfarande sjuk , är rastlös i själen och har för mycket i huvudet . Är smågrinig och irriterad :( Men jag kan inte göra nått åt det , bara försöka hålla mig borta från folk så det slipper gå ut över dom . Men alla har väll dåliga dagar ibland .

 

Mitt nyttiga liv funkar iaf någolunda bra , har varit ute och gått alla dagar , dock inte 2 gånger varje dag som det var tänkt från början . Men är ändå stolt över mig eftersom jag inte ger upp bara för motgångar . Men det som hjälper är att jag nästan inte kan ha något av mina kläder längre :( Men nu ska jag ner så jag slipper köpa en ny garderob , för det har jag inte råd med .

 

Nu sitter jag här och lyssnar på musik och försöker få ångesten att dämpa sig , hoppas det funkar . Jag tycker verkligen om att känna såhär , må illa , frysa samtidigt som jag svettas , känns tungt att andas - Hmm kanske måste lägga sig ett tag och försöka vila bort det .

 


Av Sandra - 9 september 2009 21:33

Ja då har man insett att dom gjort om bloggagratis och det tog ju ett tag . Men det tar ett tag att lära sig nya saker . Ja som sagt så har jag gått och blivit duktig , jag och älskling är numerara ute och går 2 långa promenader om dagen och sedan tränar man lite mage och rygg efter promissen på morgon :) Känner mig stolt över mig själv att jag äntligen har tagit tag i det här . Men det blir ju en resa utomlands i december och då skadar det ju inte om man har gått ner nått kg. Har tyckt att bikinin har varit lite "liten" i sommar och jag vill inte köpa en ny. Vi har kollat på lite hotell och har hittat en massa fina och mysiga , så det är lite svårt att välja :) Men vi får se närmare avresa vilket det blir .

Nu har man nyss vikt och hängt tvätt , skönt att det är klart för idag . Imorgon har vi bokat tvättstugan för att tvätta alla sängkläder . Så jobbigt att tvätta det uppe . Nä nu vankas det en promiss med hundarna för kvälls kiss och sedan blir det sängen . Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards