Alla inlägg under mars 2009

Av Sandra - 29 mars 2009 21:16

Nu blir det att åka hem och sov snart . Måste förbi Annelie och hämta alla grejer som jag lämnade där igår . Men jag måste säga att det var en rolig kväll , trots att det inte hände något seciellt . Roligt att träffa Therese också :) Vi var fulla och glada allihopa . Det har varit en lugn dag i soffan med massa gotta idag bara . Det är ju det bästa med söndagarna . Då kan man verkligen bara slappa och äta massa onyttigt utan att få ångest haha .


Nä nu blir det en cigg och sedan åka hem till Annelie och hämta grejer :)

Av Sandra - 29 mars 2009 17:13

Ja då var ännu en vecka över och imorgon är det en ny vecka . Det blir tredje veckan på kursen , det går ju så fort allt nu . Jag trodde att det skulle kännas som en evighet att gå på det här . Men det är riktigt roligt , en bra grupp och super roliga människor :) Man är som en liten familj haha . Undrar lite över vad vi ska få göra den här veckan då ?! Hoppas det inte blir ett massa sittande och lyssna . Det måste ju vara hur tråkigt som helst .


I fredags satt vi hemma hos Anders och drack lite , jag , Nordin , Tommy och Anders . Det var länge sedan man fick skratta så mycket . Pojkarna är ju inte som andra :) Men det var mycket skojigt iaf . Det roligaste på hela kvällen måste ju ha varit när vi var på big boy , haha va jag skrattade ! Vi började spackla hallen och slipade lite . Nu är det inte mycket kvar innan det blir att sätta upp dom nya tapeterna :) Det kommer bli så fint när det är klart !


Igår var jag hem till Annelie på morgonen och  drack kaffe och träffade Zappa innan hon skulle åka hem . Det var inte så roligt att vakna och kolla ut igår och se all snö som kommit under natten . Det kändes som det var december igen :( Blä fortsätter det komma så här mycket snö så blir det att sitta i en snödriva på midsommar . Får göra en snögubbe som man kan dansa runt !! På kvällen slutade det med en inpulsiv krogrunda med Annelie . Haha det blev en "fyllig" kväll . Men det var roligt att gå ut , det var ett tag sedan . Skönt att jag lyckades göra Annelie skit full/bakfull . Själv var jag uppe vid 8 imorse och mådde bra :)


Resten av dagen ska jag spendera i Anders soffa med massa gott :) Cola , chips och blåbärsbakelse , mums .

Av Sandra - 25 mars 2009 12:37

Va härligt att solen är framme så mycket nu :) Man får mer energi och man tycker saker blir roligare . Igår var jag , Anders och Mia upp till kovland igår och träffade Dino (en rottis) . Jag tycker att vi ska skaffa valpar på Saga ,men jag har inte riktigt fått Anders att gå med på det ännu . Men Dino skulle vara en bra fästman för våran lilla flicka :) Vi har börjat planera för renovering av hallen med , kollade på allt igår och det var postivt att det inte kommer bli så dyrt . Men det ska bli härligt att sätta igång . Ska nog börja att slipa möblerna när jag kommer hem från kursen idag . Dom ska förvandlas från träfärgade till vita , snyggt ! Saga fick åka till djursjukhuset i morse och kolla benet/tassen . Hon började halta i måndags så vi var tvungen att kolla upp det . Men när jag smsade med Anders förut så hade dom inte hittat nå fel , men hon skulle få gå på nå piller i 2 veckor .  Det är synd om min lilla vovve nu .


Jag var duktig igår och skrev både CV och personligt brev :) Det vart riktigt bra och jag vart nöjd . Jag har lite dålda talanger jag med haha . Nä nu är det dags att ta lite kaffe och ta en cigg innan vi börjar igen .

Av Sandra - 24 mars 2009 07:42

Va underbart att vakna av att solen titta in genom fönstret :) Hela dagen blir bra från första stund man vaknar . Nä nu ska jag väll dricka mitt kaffe och göra mig klar för Access ... Hoppas alla kände som mig när dom vaknade imorse .

Av Sandra - 22 mars 2009 20:00

Veckorna går så fort nu för tiden , man hinner inte riktigt med . Men samtidigt så närmar sig sommaren med stormsteg . Det ska bli så underbart när solen lyser och gör det varmt . Tänk allt roligt man kan göra under sommaren . Man blir en annan människa när man kan vara ute och bara vara . Alla dagar på stranden , ligga på en filt vid ån och äta sallad från cooffe house :) Jag längtar ! Jag har redan börjat fundera vad man ska göra på midsommar . Kanske kan få pojkarna att fara till Bredbyn . Det skulle vara mysigt att vara där . Ett litet torp i skogen , grilla och bara umgås . Ja det skulle kunna bli en bra midsommar det .


I helgen har det bara varit lungt som vanligt . Har kollat på hockey och film med sötnosen . Det var mycket dåligt att Hv71 förlorade igår , men det står ju lika i matcher iaf . Jag hoppas att det är Hv71 som tar hem sm-guldet i år !! Det tycker jag att dom förtjänar .


Var förbi Pontus och Therese igår , dom hade fest så jag och Anders åkte dit ett tag . Det var roligt att träffa dig igen bruttan . Måste se till att det inte tar lika lång tid till nästa gång !! Det blir så sällan vi ses . Jag har suttit och tänkt på det där du sa igår . Jag tror inte heller att vi alla kommer att träffas på Kubal igen . Det är tråkigt . Vi hade en rolig sommar och underbara jobbkompisar . Synd att det nog inte kommer att bli att vi träffas så igen .


Imorgon är det en ny vecka igen och jag ska på Access . Det är roligt att gå där , trots att jag var mycket neggo i början . Vi är en bra grupp och har en bra "kursledare" . Nä nu ska jag gå och sätta mig och kolla på tv med sötnosen

Av Sandra - 19 mars 2009 21:56

Skönt att det äntligen börjar bli vår :) Skönt att solen lyser på dagarna och gör dagarna ljusare !! Orkar inte skriva nått idag så jag lägger upp bilder från när jag var utomlands , på saga och på Annelies mammas hundvalpar !! :)

Av Sandra - 14 mars 2009 23:24

Vilket underbart väder det har varit idag ! Jag och sötnosen bestämde oss för att vårstäda :) Nu är det riktigt fint på balkongen och i lägenheten . Har hunnit med en sväng ut till birsta med . Köpte sopsäckar i massor och sköljmedel . Måste ha massa sopsäckar imorgon när jag hade tänkt att städa ur mitt föråd , det är för mycket grejer där . Det mesta är nog bara en massa strunt som man har samlat på sig och som bara ligger och samlar damm och tar plats haha . Men det kanske blir att man tar det nästa helg , då man har mer tid och kanske lite mer ork :) Har suttit och kollat på hockey matchen mellan timrå-Hv71 ikväll , det var underbart att hv71 vann i sd , jippi ! Hoppas hv71 tar hem allt ! Efter hockeyn vart det en hamburgare på donken och sedan hem och se på film . Skönt att man har tagit det lungt i helgen :) Ska ju börja kliva upp tidigt eftersom jag ska börja på kursen till veckan . Det känns lite tungt att börja kliva upp , men samtidigt skönt att få göra nått på dagarna ! Nä nu ska jag nog krypa ner under täcket och sova lite . Natti natti

Av Sandra - 12 mars 2009 00:09

Ja idag har man då inte legat på den lata sidan iaf ! Klev upp vid 9 och drack kaffe och myste lite , åkte ut till birsta och handlade färg och massa annat smått och gott . Åkte hem till Anders och började måla med kaffekoppen i högsta hugg :) Det vart lite annan färg än vad vi hade tänkt , men fint blev det . Anders kusin (Tommy) kom förbi med nova (hans och mias hund) och drack kaffe och hjälpte Anders att borra upp tvn på väggen . Självklart slutade det med en tävling om vem och vilken borrmaskin som var bäst :) Tommy med min pappas borrmaskin vann ju såklart , så Anders blev nog lite sur haha ;) Sedan blev det en dusch så man fick bort färg och fick bli lite fin efter det hårda jobbet med målingen och borrandet . Alec och Emma kom sedan och hämta mig så handlade vi massa gotta och åkte till Erika för den vanliga grey´s kvällen :) Det är alltid lika roligt och mysigt att träffas på onsdagarna och sitta och prata och umgås - Malin kom förbi ikväll med så det var mycket roligt , det var ju ett tag sedan man träffade henne nu . Linda kom inte ikväll så det var tråkigt , men hoppas att vi ses nästa onsdag ?! När grey´s var slut och vi var fulla i magen efter allt gott så åkte jag till Anders och ställde in sakerna , bäddade sängen och hängde upp dom nya gardinerna :) Jag är mycket nöjd med slut resultatet ! Men nu tror jag att jag ska krypa ner under täcket . Sötnosen han har redan somnat han :) Va söt killar är när dom sover och är tyst hahaha !


Mamma jag vet att det är svårt , men du får inte stänga mig ute nu , det sårar !

Ovido - Quiz & Flashcards