Alla inlägg under juli 2008

Av Sandra - 30 juli 2008 11:07

Vilken dag det var på jobbet igår ! Har nog aldrig varit så svettig och smutsig på samma gång förut . Kolpressen gick sönder . Jag , Christer och Andreas slet för att få den där skit maskinen att starta igen . Efter nästan 2 timmars slit började den äntligen att fungera och vi var helt slut ! Tog en liten vilopaus och drack massa vatten , behövde det ! Sedan vart det full rulle igen . Andreas fick visa mig hur man kör den stora trucken som jag hållt mig borta från hela sommaren haha . Men den var lätt att köra och jag tycker bäst om den av dom 3 vi har :) Efter en massa slit så var det kväll och vi duschade och åkte och badade på fläsian :) Va skönt det var i vattnet ! Kom hem och såg sex and the city och läste lite innan jag somnade .


Va varmt det är idag med :) Skönt att få se solen och att det inte blåser nått nästan . Välkommen sommaren ! Skönt att sitta med fönstret öppet och dricka kaffe och känna doften av sommar komma in . Fattas bara doften av nyklippt gräs . Det är synd att man inte har en balkong eller uteplats där man kan sitta . Det skulle vara underbart i den här värmen :) Sitta där och läsa tidningen och dricka kaffe , ojoj va skönt . Oj nu är det dags att åka på jobbet snart och jag har massa saker att göra före . Måste på Statiol och hämta ett paket och på Tempo och lämna igen filmer och köpa mat . Dags att börja kanske :)

Av Sandra - 29 juli 2008 11:32

Underbart att vakna på morgonen och att solen fortfarande lyser och att det är varmt :) Hoppas det blir såhär hela veckan och helgen ! Då ska jag bada hela helgen ! Igår på jobbet var det inte så roligt , fruktansvärt varmt . Skulle ha varit kul om man hade haft en stegmätare på sig igår . Undra hur många steg man hade gjort då ? Det vart en massa spring fram och tillbaka för en tjej var sjuk så vi var hjälpes åt allihop ! Det är roligt att det är en sån bra arbetsgrupp och att vi alltid hjälps åt om det är nått . Vi skulle gjuta 25 anoder igår men vi gjorde 39 för det flöt på så bra . På onsdag blir det after work . Verkar som det är ganska många som ska med , va roligt :) Nä nu ska jag dricka upp kaffet och gå över till Erika och försöka få med henne på en glass .


Av Sandra - 28 juli 2008 11:36

Äntligen har sommaren kommit :) Kan man bli mer än glad ? - Nä det går inte . Nu kanske man hinner få lite färg på sig innan den här sommaren är över . Det är ju inte så länge kvar innan det blir höst . Men det gör inget , jag gillar hösten ! Det blir så vackert ute med alla färger :) Men synd att det inte har varit nån bra sommar . Behöver ju verkligen sol för att klara av vintern . Men har man tur så kanske det är sånt här väder hela aug . Oj va klockan var mycket . Måste gå upp på statiol och hämta ett paket innan jag åker på jobbet . Dags att gå nu så man hinner dricka lite kaffe med :)

Av Sandra - 27 juli 2008 22:49

En helg till har åter passerat och den har satt sina spår . I fredags vart det utgång och förfest med Julia . Förfesten var pricken över i:et  , satt och pratade gamla minnen . Det är kul med minnen så man kan drömma sig tillbaka och uppleva dom igen . Mysigt att sitta där ute på bänkarna , dricka lite och bara prata . Julia vi måste göra om det snart igen ! Det är för långt mellan gångerna vi träffas . Sedan vart det stan och lyssna på en kompis till Julia och dom andra . Han spelade första gången och det var helt okej . När han var klar vart det bk´s och där gick kvällen bara utför . Massa bråk och det var bara massa skit . Fulla och dryga killar som verkligen inte kunde bete sig ! Men det ska man kanske räkna med när man går på krogen att man kan träffa sånt folk . Men det har varit bra den senaste tiden man har varit ute . Nu är det länge till nästa gång man går ut ! Mycket trevligare med hemma fester . Då kan man ju oftast välja vilka man dricker med och det blir alltid trevligast så :) Kvällen slutade med max och hem och sova .


Vaknade före 10 på lördag för det var bastu i lägenheten , det kändes så iaf . Pratade med Camilla och vi bestämde att det skulle bli stranden eftersom det var så fint väder . Var på tempo och handlade massa gott och dricka . Det är nödvändiga saker när man ska vara på stranden hela dagen :) Kom ner på stranden runt 11 och där vart vi kvar till efter 4 . Det var härligt med tanke på att det var första gången jag låg på stranden och badade den här sommaren ! Har inte varit så mycket till bad och strandväder heller . Dom dagarna det har varit fint så har man ju jobbat och varit helt slut . Men det var inte så bra att  jag låg så många timmar igår . Jag ser ut som en kräfta och är lite öm på ryggen och axlarna :( Men så blir det när man inte tänker efter trots att man vet att man är känslig ! Somnade ganska gott när jag kom hem . Skulle ju ha varit på pesonalfest igår . Men jag somnade vid 5 tiden och sov till midnatt , var uppe ett tag då och pratade lite med mamma och sedan vart det sängen igen . Var helt klart död efter en veckas jobb , fest och stranden :) Hade en massa missade samtal från arbetskamrater och andra när jag vaknade . Får förklara läget imorgon på jobbet .


Idag vaknade jag också tidigt , kanske inte så konstigt med tanke på alla mina timmars sömn :) Har bara tagit det lungt och kollat på 2 filmer som jag var och hyrde förut . Varit konstigt att legat inne idag när alla andra har legat på stranden ute på berga . Men jag har inte kunnat vara ute med tanke på hur jag ser ut på ryggen :( Dumt att riskera att bränna sig ännu mer ! Nu på kvällen vart det iaf minigolf med tjejerna så man fick komma ut lite iaf . Det har varit en fin kväll så det var härligt . Nu sitter man hemma och lyssnar på musik och funderar på att ta en liten promenad så kanske man blir lite trött . Börjar ju inte förän 14.00 imorgon så man behöver ju inte gå och lägga sig nu . Det är väll ingenting på tv den här tiden på en söndag !? Jo det är Law and order !! Det blir soffan och tv nu ...

Av Sandra - 22 juli 2008 20:51

Okej nu börjar jag bli riktigt less på det här . Vart är sommaren ? Idag har det varit fint väder men det har ju varit full storm , självklart . Den här dagen började ju inte heller så bra . Försov mig självklart imorse :( Men det var ju inte så farligt mycket som tur var . Varit en lugn dag på jobbet , inga olyckor :) Efter jobbet vart det att åka ner till Alec på en kopp kaffe och snacka lite skit . Mycket skönt att sitta på hennes balkong och dricka kaffe , det var faktiskt varmt där så det kändes som sommar :) Alec skulle åka till mamma på middag så då vart det att åka hem att laga mat . Sedan la jag mig i sängen och kollade på tv och somnade till lite , 10 minuter kanske . Linus ringde och ville hitta på nått så det blev lite kubb med han , Brolla och Mickis . Satt sedan ute och pratde lite . Men det vart att gå hem för det är ju som sagt inget sommar väder trots att det är Juli ! Har nyss kommit hem och sitter här och kollar på parlamentet :) Det är ju hur roligt som helst ! Dom är ju hur sjuka som helst och jag undrar verkligen vart dom får allt ifrån :) Nä nu ska jag lägga mig i soffan och dricka lite te och kolla på tv . Natti natti

Av Sandra - 21 juli 2008 14:31

Det här måste ha varit den värsta dagen på mycket länge . Allt började med en natt där det bara ingick 1 timmes sömn . Just när jag hade lyckas somna ringer själklart mobilen , klockan 4 på morgonen ! Det är ju otroligt ! Klockan ringde och jag kände mig som en zombie , men det var bara att kliva upp och åka på jobbet . Kommer till jobbet och ser nog ut som jag känner mig .Berättar för Therese om mina bravader i helgen och hon bara skrattar :) Tur att man kan göra nån glad med sina historier hehe . Började jobba och allt var bara jobbigare än vanligt (hylspressen) såklart . Han inte gå långt tid innan Christer gjorde illa sig när han skulle bända bort en hängare . Inget allvarigt men iaf . Inte långt efter detta hade det kunna gått riktigt illa !! Nu var det Therese tur att göra illa sig . Samma sak där (hylspressen) hon skulle bända bort en hängare och spättet fastande så hon klämde sig . Säger bara att det var ju en jäkla tur att hon hann att slita bort armen och fingret , annars hade det nog slutat med en bruten arm och ett krossat finger !! Så det vart att skriva tillbud och hoppas att dom verkligen tar det på allvar och fixar den där jäkla maskinen . Det är sjuk att nån måste göra sig illa innan dom gör nått ! Ska det verkligen få vara så ? - Tycker inte jag iaf ! Lyckas ju hända en till olycka innan denna dag var förbi . Nu var det Fredriks tur . Han fick en hängare in genom rutan på trucken , som tur var gjorde han sig inte illa . Vilken dag det har varit ! Jag tror att alla har varit helt matt efter allt som har hänt . Hoppas verkligen att det går bättre för dom som jobbar eftermiddag . Blir ju lite rädd om man kommer imorgon och dom har varit med om nått också . Men jag hoppas att dom får det lungt ! Nu är det dags att göra lite mat och vänta på att Linus ska höra av sig . Undra vad man ska ta och hitta på ? Det är ju inte sådär jätte bra väder . Men vi kommer nog på nått , eller Linus :p . Jag har ingen fantasi idag haha .

Av Sandra - 20 juli 2008 21:57

Äntligen söndag och en ny arbetsvecka väntar imorgon . Det har varit ännu en helg som man skulle kunna radera ur minnet ! Tröttsamt att man inte kan låta bli alkoholen så slipper man denna baksmälla som tar kål på en . Det är roligt under tiden men dricker , men inte dagen efter . Det är sjukt att man låter en hel dag gå till att ligga hemma och ha huvudvärk . Man måste ju vara ganska dum som utsätter sig för nått dyligt ! Men det är ju lätt att vara efterklok ! Var iaf ute i fredags och det var ju roligt och det hände ju massa konstiga saker som vanligt när jag dricker . Men det var ju gott med Max och skönt att man kom hem på natten . På lördag hände det inte alls mycket . Mådde bra när jag vaknade , men det ändrades under dagen lopp . Skulle egentligen ha åkt med Niklas och Erika till Tynderö och varit där men det gick inte så bra . Kändes som huvudet skulle sprängas så det vara bara att lägga sig på soffan och ligga där och kolla film . Fick en massa störda sms av vissa människor . Fattar inte hur människor kan sjunka så lågt , men det är ju bevisat nu iaf ! Hoppas ni hade roligt ! Jag har bara en sak att säga er - omoget ! Men vissa växer aldrig upp . Idag har jag inte heller gjort nått , mest sovit . Ska ju upp och jobba förmiddag imorgon . Börjar ju 06.00 så tyckte att det var dags att sova ut så kanske man är pigg imorgon . Garanterat inte , men jag har försökt iaf :) Man lär ju vara helt död imorgon när klockan ringer . Lär bli människa lagomt till lunchen kanske . Det brukar vara så när man jobbar dag . Imorgon ska jag ta en fika på stan med Alec efter jobbet så det är nog bäst att man är någolunda pigg iaf :) Nä nu kanske man ska ta och duscha och krypa ner i sängen . Natti natti

Av Sandra - 19 juli 2008 04:40

Ja då har man nyss kommit hem då från en sväng på krogen =) Dags att gå och lägga sig och sova ruset av sig ! Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards