Alla inlägg under augusti 2008

Av Sandra - 31 augusti 2008 16:10

Ja då har en till helg passerat och imorgon börjar allvaret . Det var ett tag sedan man skrev , har inte funnits så mycket tid . Har jobbat hela veckan och i torsdags hade vi APT innan vi började . Det måste ha varit det längsta APT mötet jag varit på :) Men det var intressant att höra om vad som ska hända den närmaste tiden . På kvällen beställde vi kina mat och det var verkligen en bra ide :) Trodde att jag skulle äta tills jag sprack haha . När kvällen var slut så hade vi äntligen helg !


En heldag på stan med Alec på fredag . Vi var och fikade med Erika och pratade lite innan det var dags att forsätta springa runt och försöka hitta nått att spendera lite pengar på :) Linda och Jocke kom in och gjorde oss sällskap ett tag innan vi skulle åka och bowla . Emma kom in till stan så vi mötte upp henne och sedan bar det av till Birsta för bowling :) Jag vann inte denne gång för det gjorde Jocke . Men han var riktigt duktig och förtjänade det , grattis :) När vi spelat klart åkte vi hem till Linda och spenderade resten av kvällen med att spela yatzy och prata . Hade riktigt roligt och det är skönt att bara kunna umgås sådär :)


Vaknade på lördag och kände mig trött så dagen spenderade jag i soffan med några filmer :) Det är skönt med helg för då kan man bara ligga hemma om man vill . Började bli rastlös mot kvällen och bestämde mig för att gå ut . Pratade med Alec och hon hakade på .Tur att jag har dig bruden :) Vi hamnade på bk´s och innan kvällen var slut så kände vi oss lite gammal och bestämde oss för att åka hem . Det vart en lugn kväll .


Idag har jag bara legat hemma och kollat på film igen . Vaknade med väldig ryggvärk så det bara att ligga och försöka att inte anstränga sig så mycket så kanske det går över . Kanske ska åka iväg med några arbetskamrater sedan och hitta på nått . Men vi får se hur det blir . Måste kolla om det blir nå bättre i ryggen nu efter en värktablett . Måste ju få bort värken till imorgon när man ska jobba . Man börjar ju med det nya schemat imorgon och jag jobbar alla dagar utom onsdag .Ska bli roligt och se hur man klarar av lördag och söndag :)


                                                  
                                           Helvete !!!!

Av Sandra - 26 augusti 2008 10:13

Va skönt det är att vakna av sig själv och känna sig utvilad . Nu dom senaste dagarna har jag vaknat innan klockan har ringt . Men det är ju skönt att slippa att ligga och sova bort hela dagarna ! Nu kan man kliva upp när man vaknar och få massa saker gjort innan man åker iväg på jobbet :)

Det är skönt att åka på jobbet och veta att man har gjort nått vettigt av dagen . När man jobbar em så har man inte så mycket tid att göra nått på kvällen när man kommer hem .


Det var skönt att jobba igår , alla var tillbaka och det flöt på bra . Vi satt och pratade om massa olika saker . Fick mig ett gott skratt när Pelle berättade om massa saker han har gjort innan han blev chef :) Tycker det är roligt när alla berättar sina historier om Kubal . Det har hänt så mycket knepiga saker så ibland sitter man bara och gapar . Men det går inte att beskriva i ord hur mycket jag trivs . Ja det är smuttsigt , det är dålig miljö , det är tungt ibland , men jag trivs med det .


Saker kanske inte alltid har varit så lätt , jag har inte alltid valt rätt vägar i livet . Jag vet att jag svikit på min resa , jag vet att jag många gånger sagt förlåt , jag försökte bara hitta mig själv i ett kaos av tankar och känslor . Jag vet att ni försökt hjälpa så gott ni kunde men det var en resa jag var tvungen att göra själv . Alla nätter jag var ute och inte kom hem , alla gånger ni trodde att jag inte brydde mig , alla gånger jag sa saker jag egentligen inte menade . Det var dom gångerna jag var förvirrad och saker blev bara fel .. Förlåt ! M & M

Av Sandra - 25 augusti 2008 12:22

Nu är kameran köpt och den är så fin :) Mycket nöjd över köpet och den kommer bli min bästa vän när jag åker utomlands haha .

Nu sitter jag här och äer lite lunch innan det bär av till jobbet . Blev inget ps2 :( Det var slut på erbjudandet , vilket var tråkigt . Men får köpa en annan gång . Men jag hittade 2 filmer ist . Nu du Alec ska vi se på Björn bröder 2 :)

Av Sandra - 25 augusti 2008 09:33

Måndag morgon och det känns helt okej . Har fått sova ut och solen släpper in sitt ljus genom fönstret . Har fönstret öppet för att få in känslan av att hösten är påväg sakta . Det är underbart när sommaren sakta går över till höst . Det blir mörkare och man får börja tända ljus på kvällarna , träden byter färg från grönt till regnbågens alla färger , luften blir friskare och sakta får man börja mysa in sig i tjocka tröjer . Skönt att mysa ner sig i soffan med en filt , dricka ett glas vin och se på film . Alla mysiga kvällar med tjejerna framför tvn .. Mysigt !


Sitter här med kaffet och väntar på att pappa ska hämta mig så jag kan åka till Birsta . Ska åka ut och köpa min kamera :) Blir kanske att man köper ett ps2 med . Det är ju billigt nu och jag har velat haft ett länge nu :) Men får se hur det blir när jag kommer ut . Kanske ångrar mig och blir lite snål haha . Vi får se hur det blir ...


Nu är det dags att dricka upp kaffet och göra sig klar ..

Av Sandra - 24 augusti 2008 09:15

Ja då var det söndag igen då och helgen har bara rusat iväg . Imorgon börjar en ny , skön arbetsvecka . Nu är det em som väntar och man kan kanske får tillbaka sitt sociala liv :) Känns konstigt att tänka att det skulle ha varit min sista vecka egentligen . Är glad för att det inte är det ! Nu har man jobb  1 månad till , jippi ! Nu är det dags att börja städa och göra sånt där som inte är så roligt . Men det måste göras så det är bara att sätta igång :) Längtar tills imorgon då jag ska köpa min efterlängtade kamera ;)

Av Sandra - 23 augusti 2008 15:42

Det man inte vet tar man inte skada av”, heter det så ju fyndigt. Men hur är det då med saker man ser? Om man helt plötsligt börjar se saker som inte verkar vara på riktigt, kan man då ta skada av dem? Där har du Jessica Albas inre monolog i denna lyckade skräckfilmsremake.

Sidney råkar som liten ut för en hemsk olycka och blir blind. Som vuxen får hon sin syn tillbaka genom en mirakulös transplantation. När bandaget tagits bort börjar hennes nya liv. Lyckan blir dock kortvarig. Med synen kommer också hemska hemligheter och syner som skrämmer och förföljer henne. Hennes familj och vänner börjar tro att hon förlorat förståndet. Men Sydney är övertygad om att den anonyma donatorn öppnat dörren till en skrämmande värld som endast hon kan se. Det enda sättet att få slut på mardrömmen är att finna donatorn...

Av Sandra - 23 augusti 2008 08:39

Nu är arbetsveckan slut och helgen tar över . Men kan inte påstå att den här veckan har varit så dålig . Det är alltid jobbigt att kliva upp halv 5 när det fortfarande är mörkt , men det börjar bli en vana nu . Det enda som är negativt med fm veckorna är att man nästan tappar allt socialt liv . Jag sover eller bara ligger och tar det lungt när jag kommer hem . Jag orkar inte göra så mycket annat . Man blir trött av att jobba :) Men man ska inte klaga för man har ju ett jobb ;)


Det har varit en ganska skön vecka trots att man klivit upp tidigt . Vi har varit lite kort med folk men det har funkat ändå . Vi har sprungit runt och varit på alla ställen allihop så det har gått ihop :) Undra hur många steg man har gått ? Man skulle ha haft en stegräknare haha .


Oj nu kom det in en geting som jag var tvungen att springa och jaga och självklart döda . Usch jag hatar dom där som elaka sakerna !! Dom borde inte få finnas .


Nu är det dags att städa bland alla "viktiga" papper och städa lägenheten ..


Veckan : Pelle (chefen) kom tillbaka från semestern , tyskarna har åkt hem och jag har fått förlängt till sista september :D

Av Sandra - 21 augusti 2008 05:26

Endast 2 dagar kvar av den här veckan , skönt är det . Dom här fm veckorna blir så lång när man jobbar fredag med . Det g¨år så segt och kan ju inte påstå att jag tycker det är så roligt att kliva upp halv 5 heller :) Tror inte riktigt att jag hör till dom som är morgonpigg precis . Men nu är den här veckan snart över och man får vila i 2dagar :) Nu är det dags att klä på sig och gå till bussen ..

Ovido - Quiz & Flashcards