Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra - 28 januari 2009 10:11

Ja då är det mindre än 6 timmar till avgång , jippi !! Har sovit ganska dåligt inatt för jag har en jäkla resfeber , usch . Det är synd att man måste flyga så länge för att få komma dit . Hade varit bättre om man bara hade fått satt sig på planet och så var man framme :) Men det ska bli så roligt att få komma till värmen och stranden . Jag och mamma har väntat på den här resan sedan den 30 maj , det var då vi bokade den ! Nu är väntan snart slut och vi ska få ha 2 mysiga veckor på Gran Canaria :) Men vi får se om jag överlever flygresan ! Men jag hoppas på att kunna sova så går resan fort :)


Igår var jag och mamma med hennes katt till mormor . Zlatan var inte så glad åt att åka bil och var lite skärrad när vi kom fram . Men han är inte van att få åka bort stackaren :( Men det blir nog bättre om några dagar när han har fått vant sig med mormors 3a . Jag träffade Mj och Niko på kvällen och satt och kollade på babas bilar . Haha det var ju en liten speciell film , men rolig :) Det var så roligt att få träffa dom igen , det är över 6 månader sen sist . Det är tråkigt att det blir så långt mellan gångerna :( Men måste försöka ändra på det .


Nu ska jag nog ta mig en kopp kaffe med nått starkt i :) Men till er alla som får stanna hemma i kalla sundsvall säger jag - Jag kommer att sakna er !! Jag ska lova att sola och dricka nån paraplydrink till er med :) Puss till er . Syns om lite mer än 2 veckor igen

Av Sandra - 26 januari 2009 20:51

Ja då var det ynka 2 dagar kvar !! Jag längtar , längtar och längtar lite till :) Jag är dock rädd för att flyga men mamma har likör hemma som jag ska dricka innan vi åker till flygplatsen ! Måste ha mig nå starkt så jag klarar flygresan på 6 h 30 min .



Av Sandra - 25 januari 2009 13:24

Ja då är det bara några få dagar kvar tils jag ligger på stranden och bara myser . Jag och mamma har varit in och kollat ut några utflykter som ska försöka att åka på :) Den jag verkligen hoppas att det blir är att få simma med sjölejon ! Det skulle vara en upplevelse man sällan glömmer :) Men vi får se vad det skulle kosta . Fridykning är något som jag också skulle vilja göra ! Men jag är rädd för hajar :( Det finns egentligen en massa saker jag skulle vilja göra , men jag är lite rädd om livet :)


Nu har jag varit hos mamma sedan i fredags och jag har bara tagit det lungt . Igår kom mormor förbi med palt och sedan hjälpte hon mig och mamma att sy lite kläder som ska med på onsdag :) Mormor är underbar ! Sedan på kvällen vart det att vi spelade lite kort och jag vann , jippi . Vi körde hem mormor och köpte hårfärg så nu är håret fint med . Ikväll ska vi nog spela bingolotto hos mormor :) Jag tycker att det är ganska roligt , men ikväll hoppas jag att det blir en vinst !


Nu tror jag att jag ska dricka kaffe med mamma och bestämma hur dagen ska fortsätta :)

Av Sandra - 23 januari 2009 22:08

Ja då har man landat hemma hos mamma då , puh va skönt att kunna sitta ner och ta det lungt ! Jag har stressat i 3 dagar nu så det är skönt att äntligen har kommit hit och kan ta det lungt till avresan till varmare breddgrader :) Dagen började bra med lunch på stan med Linda och Alec , mycket god pasta på Charm ! Sedan kom Stella och hennes kusin förbi och bestämde sig för att även dom skulle äta lunch där med oss . Sedan bar det av till Birsta och kollade ut en mycket försenad födelsedags present till Alec , men bättre sent än aldrig :) Men dagen började gå båligt vid 3 tiden när pappa skulle hämta mig och allt skulle gå så fort och jag glömde självklart att göra massa saker :( Men det fick pappa göra nu ist när jag är borta haha . Kommer iaf ut till flygplatsen och får veta att planet är 1h och 20 min försenat :( Men då satte jag mig i baren och tog mig en cider :) Tyckte att jag förtjänat det efter dom hårda dagarna som varit haha . Men efter mycket väntande och en liten guppig flygtur så har jag äntligen kommit till Luleå !


Nu ska jag leka lite med mammas tjocka katt och dricka lite kaffe :)

Av Sandra - 21 januari 2009 10:05

Nu är det bara 7 dagar kvar :D


Det är vackert ute , solen var röd och det såg ut som den brann i morse när jag tog bussen till Skönsmon :)


Måste bara berätta hur arg jag blev när jag vaknade 08.00 av att dom på Relacom(dom som ska byta ut bredband och telefon kontakterna) borrade i lägenheten brevid :( Trodde nästan att jag skulle skaka ur sängen Snyft  

Av Sandra - 19 januari 2009 13:47

Nu är det full nedräkning tills jag åker iväg :) Det ska bli så skönt att få ligga på stranden och sola och mysa med mamma i 2 veckor ! Vi ska hitta på så mycket roligt . Vi ska nog kanske simma med sjölejon , vilken upplevelse det ska bli !! Jag längtar så jag dör snart :)

Av Sandra - 16 januari 2009 12:35

Ja det bara glittrar ute , det är kallt , men det gör inget eftersom detta väder gör det underbart . Ja då sitter man här hemma hos Erika då eftersom man varken har dator eller internet hemma :( Jag saknar att ha dator ! Men snart har man förhoppningvis råd att köpa en ny . Idag ska man följa med Erken till vårdcentralen eftersom hon har fått ögoninflamation :( Usch va jag tycker synd om henne . Blää för att vara sjuk ! Sedan blir det hem och kolla på boondocks saints :p Det är ju en helt underbar film och med en snygg skådis ;) Nä nu ska jag ta lite kaffe och ta en cigarett ...


Bara 12 dagar kvar nu ... :)

Av Sandra - 11 januari 2009 16:10

Ja vart ska man börja :) I fredags av en ren slump vart det lite vin och åka bil . Erika var hos hennes syster och åt först och skulle bara dricka ETT glas vin , men så blev det inte :) När Alec och hon kom och plockade upp mig var flaskan nästan slut och vi fick åka och hämta mer hos Alec haha . Vi åkte till stan och hämtade upp Kim och åkte till vårat lilla spökhus i Skönvik :) Det var ett äventyr för sig . Jag kände mig som 15 igen och hade mycket roligt . Kvällen slutade med att vi var på fest i Skönsberg och träffade massa folk från tiden ute i Njurunda :) Eller kvällen slutade faktiskt med Max , fyllemat och film hos Anders :p Lördagen spenderade jag i Anders soffa med Saga och kollade på hockey/tv .

 Det var skönt att ta det lungt .


Igår kväll vart det att umgås med Camilla , Niklas och David . Det var ju också ett äventyr för sig . Vi åkte till nån gammal avrättningsplats som ligger mellan Sundsvall och Härnösand . Det var ganska roligt att åka dit igår när det var fullmåne och allt . Sedan vart det att vi åkte till David och kollade på en film .


Idag har jag legat i sängen och kollat på tv och bara tagit det lungt . Nu sitter jag hemma hos Erika och väntar på att vi ska åka och äta lite mat och köra lite saker :)

Ovido - Quiz & Flashcards