Alla inlägg under maj 2008

Av Sandra - 27 maj 2008 21:58

Äntligen är det sommar , det första kubbspelet är spelat :) Det var dock första gången i lördags men men hehe . Helt underbart att sommar verkligen har kommit . Längtat som bara den efter solen . Varit en mycket lång och trist vinter ! Var i Birsta igår och köpte 3 par nya sommarskor :) Ojoj va fina dom var och det var REA även ! Det är ju inte varje dag man gör fynd sådär . Det går jätte bra och jobba och jag trivs hur mycket som helst . Är dock väldigt trött på kvällarna , men det är skönt . Nu är det dags att nanna kudden , natti natti


Mamma jag önskar att det var på ett annat sätt , att det inte var som det är nu . Men jag älskar dig och kommer stötta dig så gott jag kan !!

Av Sandra - 25 maj 2008 09:06

Ja då var det en dag när man fick sova ut och göra vad man ville då :) Men sova länge vart det ju inte så mycket av . Vaknade förstagången kl 6 och andra gången nu halv 9 :s Konstigt att kroppen bara behöver några dagar på sig att ställa in sig på att gå upp tidigt . Men det är ju skönt at ha hela dagen att göra nått och det är super härligt väder ute :) Idag blir det nog tvätta och städa lite . Tror inte att jag kommer orka det i veckan :( Nu är det dags för frulle och kaffe . Synd att man inte har någon ballis att sitta och käka frullen på .  

Av Sandra - 24 maj 2008 23:27

Tråkigt att denna vecka är slut :( Har haft en sån underbar vecka på jobbet . Man har träffat och lärt känna så härliga människor under den här truckkursen :) Var länge sedan man mådde så bra och varit så pigg . Hade gärnat haft kurs hela veckan som kommer med ! Hade uppkörning och teori idag , var på jobbet halv 7 imorse . Var mycket nervös att jag inte skulle klara det . Men man måste ha lyssnat och följt med ganska bra :) Nu har man truck kort som funkar i hela Europa , jippi . Efter man var klar med allt så vart det fika med Camilla , hon fyllde ju år igår . Nu på kvällen har det blivit mat hos grannarna , mycket gott . Efter att ha blivit mätt och belåten vart det kubb och yatzy hos Linda med henne och Alec :) Den här dagen har varit mycket fartfylld och rolig . Nu är det dags att vila kroppen innan allvaret börjar på Måndag ;) Natti natti

Av Sandra - 21 maj 2008 05:47

Måndag : Första dagen på jobbet , fick kläder , var på kurser och utbildningar 

Tisdag : Började jobba , Utbildning mellan 12-16

Onsdag : Truckkurs

Torsdag: Truckkurs

Fredag : Truckkurs

Lördag : uppkörning och teori på truckkursen

Av Sandra - 19 maj 2008 05:15

Ja då är klockan 05.14 och här sitter man är och är mer pigg än vad jag trodde att jag skulle vara :) Sitter här och äter frulle och hör kaffe bryggaren mullra ute i köket och solen lyser in genom fönstret .Trots att klockan bara är fem på morgon så känns det bra . Vet inte om det är för kaffet jag väntar på , ljuset som kastar sina strålar in genom fönstret eller musiken som Förgyller morgonen . Det ända jag verkligen vet säkert är att jag kommer ge min själ för det här jobbet :) Nu har bryggaren tystnat i köket och det betyder att jag äntligen kan få en kaffekopp och morgoncigaretten :) Kan inte bli bättre :)


Av Sandra - 18 maj 2008 23:48

Ja då var det söndag igen då , vad veckorna går fort . Imorgon börjar allvaret :) Klockan ringer 05.00 och då ska man vara pigg och kliva upp , troligtvis kommer jag nog inte vara så pigg men :) Idag har jag bara tagit det lungt och kollat på Gossip girl hela dagen . Nu på kvällen vart det mat hos Stina och Mattias , Tack det var underbart gott :) Sedan vart det att jag gick ner till Linda och drack kaffe och spelade Yatzy , Jag förlorade :( Men grattis gumman att du vann , du förtjänar det ibland ;) Nu ska jag lägga mig så jag kanske är lite pigg imorgon iaf .. Natti natti

Av Sandra - 17 maj 2008 18:27

Många hinder i vägen,tiden rinner iväg
Uppgivet i själen för tok för länge
Vem är jag idag,har jag tagit mig upp nu
Med hjälp av en ängel
Du ger mig trygghet när dörren är stängd
Låser du upp med en nyckel du trodde jag har slängt
Men den va bara gömmd,sparad för en sån som du
Som öppnar upp något som får mig att leva nu
Alla år som jag bara längtade bort
Till ett paradis med någon av samma sort
Om ingen kunde se mig för den jag var
Inget känndes äkta som du och jag idag
Nu mera blåser vinden i segeln
Med dina andetag tar jag mig fram idag
Och livet lever varje minut till slut
För jag andas ut för du har gjort mig hel

Av Sandra - 17 maj 2008 12:24

Dagen började med att jag råka ligga lite länge i sängen och han inte äta frulle som jag brukar . Sedan hände ju det som fick hela dagen att rasa , displayen på min telefon gick sönder så jag inte ser mer än 1x1cm nere i högra hörnet :( Jag var så arg . Gick sedan över till Stina och Mattias och åkte med dom till Sveg . Dom skulle ner på arbetsintervju :) Dock så hade vi sett på internet att det snöade där nere :s Helt sjukt att det verkligen var snöstorm där . Det är ju faktiskt Maj . När vi kom hem så åt jag med Erika , Niklas och Micke , tacos , Mums mums var det . Vart att vi åkte till nöjeshallen och körde lite laserdome , det var spännande . Jag har aldrig gjort det förut och det var lika roligt som jag trodde att det skulle vara . Jag vann inte men kom på 2:a plats iaf :) Behövde det efter hur dagen hade passerat . Jag , Erika och Niklas åkte ut till Patrik sedan och hälsade på ett tag . Roligt att träffa han igen . Så dagen som började som en katastrof , vart ganska bra till sist :)

Ovido - Quiz & Flashcards